קראמבל חם של שקדים, אגוזי מלך ואוכמניות

עם כף של שמנת חמוצה מעל, אין דבר מושלם מזה
הכנה, סטיילינג וצילום: ליהי גרטל
רק כפית, שמיכת פוך וסרט טוב, זה כל מה שצריך
הכנה, סטיילינג ואפייה: ליהי גרטל

כשגיליתי שאני חולת סוכרת עברתי תהליך של אבל ממשי. הרי אני חובבת אפייה ואוכל טוב, איך אוכל להמשיך וליהנות מאוכל? ומה יהיה על אהבתי לאפייה? הדברים הראשונים עליהם חשבתי היו כל סוגי אוכל הניחומים האהובים עלי ושלעולם לא אטעם מהם (כן, כן, אני מאוד דרמטית). הדבר הראשון שעולה לי לראש הוא קראמבל חם. המאפה הכי כפרי, פשוט ומושלם בעולם – פירורי בצק ריחניים הנחים להם על פרי מתקתק חמצמץ לוהט הטבול במיציו. את המנה הזו מגישים בצורה הפשוטה ההולמת: כף נדיבה במרכז צלחת ומעל כדור גלידת וניל ומעט קצפת. כשגיליתי באיזו קלות אפשר להכין חיתוכיות עם פירורים, הבנתי שאכן הייתי דרמטית ללא סיבה ולא רק שאני יכולה לשחזר את אוכל הניחומים שלי אלא להפוך אותו למנת ביניים תקנית (בהתאם להנחיות שקיבלתם מהדיאטנים) של חולי סוכרת. פרי, אגוזים, חלבון, רק בגרסה הרבה יותר יצירתית ומענגת. וגם כאן – המתכון מוגש גם בגרסה טבעונית. המתכון דומה מאוד למתכון החיתוכיות אך עם שינויים קלים והוא הרבה יותר פשוט להכנה ולהגשה וכמובן שאת הקראמבל הזה מגישים ואוכלים כשהוא חם והקצפת או השמנת נמסות לתוך הפירורים הלוהטים. גם כאן יש קוקוס אך הוא בכמות קטנה ומיועד רק להענקת טקסטורה קראנצ’ית יותר, טעם הקוקוס כאן הרבה פחות מורגש. אגוזי המלך תורמים מאוד למרקם עם הקראנצ’יות המענגת שלהם ואם אוהבים אפשר להחליף בפקאן או באגוי לוז. גם פיסטוקים יתאימו כאן מאוד אך יש לזכור כי בפיסטוקים יש כמות פחמימות גבוהה יחסית וזה בהחלט ישנה את כמות הפחמימות לכל מנה.

כדאי לקנות כלים אישיים, כלומר כלים לקרם ברולה, אך אפשר גם לאפות הכל בתבנית אחת ולחלק למנות. אפשר להתפרע כאן בהתאם למה שמותר לכם – תפוח, תותים, פירות יער או קצת מהכל. כמו מרבית המתכונים שלי כאן, גם המתכון הזה פשוט להפליא. לא צריך מיקסר – עשר דקות עבודה בסך הכל ויש לכם קראמבל כל כך טעים וריחני שאף אחד לא יאמין לכם שהוא בכלל דל פחמימה. פינוק מנחם וללא רגשות אשמה שיהיה כה מושלם כעת, כשהערבים הפכו לקרירים. בתאבון!

למלית האוכמניות

2 קופסאות של אוכמניות טריות (אפשר גם קפואות, להפשיר כשעה על השיש)

רבע כוס אריתריטול

חצי כפית קסאנטן גאם

לפירורי קראמבל שקדים, אגוזי מלך וקוקוס

כוס קמח שקדים

רבע כוס שבבי קוקוס

חצי כוס אגוזי מלך גרוסים גס

רבע כוס אריתריטול

80 גרם חמאה מומסת/60 גרם שמן קוקוס לגרסה טבעונית

כפית תמצית וניל

כפית קינמון

להגשה:

קרם קוקוס מוקצף/שמנת מתוקה ללא סוכר מוקצפת/שמנת חמוצה – לבחירתכם לפי העדפתכם ומה שמותר לכם.

הכנה:

מחממים תנור ל- 170 מעלות.


משמנים במעט חמאה/תרסיס שמן 4 כוסות אישיות/כלים לקרם ברולה

מכינים את מלית האוכמניות:

בקערה מערבבים את האוכמניות עם האריתריטול ועם הקסנטן גאם. מניחים בצד.

מכינים את פירורי הקראמבל, מרכיבים ואופים:

בקערה מערבבים היטב את החומרים היבשים, מוסיפים את החמאה/שמן הקוקוס המומסים ואת תמצית הוניל ומערבבים במזלג עד שמתקבלים פירורי בצק יפים וריחניים. בכל כלי מניחים אוכמניות עד חצי הגובה ומעל מפזרים את הקראמבל. מעבירים לתנור, אופים כחצי שעה עד שהפירורים מזהיבים. מוציאים ומניחים לקירור כעשר דקות, מגישים עם כדור קצפת או שמנת חמוצה מעל וטורפים.

לאחר קירור ניתן לעטוף היטב ולשמור במקרר או במקפיא ולחמם כעשר דקות לפני ההגשה.

בתאבון!

מנת ביניים בגרסה יצירתית ומהבילה במיוחד
הכנה, סטיילינג וצילום: ליהי גרטל

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. נעמי

    כף לגלות עוד מקור למתכונים ד לי פחמימה. מה שלי הכי חסר בדיאטה דלת פחמימה – הם הפירות.אוכמניות הן בהחלט אפשרות שכבר נהניתי ממנה. לאחרונה גיליתי עוד אפשרות- קישואים זוקיני. ועדיף פאקוס- חתוך ומגולען- למשל עם קצת מיץ לימון וסווטנגו . קינמון ומסמר ציפורן. מתאים מאוד לקראמבל.

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך