חיתוכיות אוכמניות וקראמבל שקדים קוקוס

אוכמניות עסיסיות וסגולות.
אפייה, סטיילינג, צילום ואכילה: ליהי גרטל

אני במוד של חיתוכיות לאחרונה. זה פשוט מסתדר לי כל כך נפלא עם הקפה של הבוקר, חיתוכית אחת של אושר מתוק והרבה טעמים, כמו שאני אוהבת. מאז שאובחנתי עם סוכרת לא מצאתי הרבה פירות שלא מעלים לי את הסוכר (גם עם אגוזים ושקדים) ולשמחתי הרבה פירות היער הם היחידים עד כה שהצליחו במשימה. אני אוכלת את פירות היער בכל צורה וצבע ומחכה בקוצר רוח לעונות המתאימות. לשמחתי פטל ואוכמניות טריים ניתן להשיג כמעט כל השנה, והנה חורף מגיע ואיתו התותים (שיקבלו פוסט משלהם כמובן).

פעם אחד ממאכלי הנחמה שלי היה קראמבל תפוחים חם ומתובל עם כדור גלידת וניל או קצפת (או גם וגם…) והחלטתי לחפש מתכון לקראמבל טעים שיסתדר עם פירות היער. לרוב איני חובבת קוקוס אך כאן הוא משתלב בצורה מושלמת. הריח שאופף את הבית בזמן האפייה מבטיח שתהיו צמודים לתנור עד סוף האפייה ותספרו את השניות עד שאפשר יהיה לחתוך את המאפה ולהתענג עליו עם כוס קפה. הקלתית והפירורים פריכים ונמסים בפה והמתיקות החמצמצה של האוכמניות משלימה את הביס לשירה טהורה או בשפה אקטואלית – צרחות.

והחלק הנפלא שבו – הוא טבעוני! נשאלתי כמה פעמים בעבר לגבי מאפים דלי פחמימה וטבעוניים והחלטתי להיענות לאתגר. אז הנה מאפה ללא ביצים וללא צורך בביצים ואת החמאה מחליפים בקלות בשמן קוקוס שגם מעצים את טעם הקוקוס הנפלא במאפה. אז קדימה, קופסת אוכמניות אחת ואתם מרחק שעה בקושי מחיתוכיות מהממות. אגב, אני אוהבת את החיתוכיות דקות, עבורי זה הביס המושלם. תוכלו להכפיל את הכמויות כדי לקבל חיתוכיות עבות יותר 🙂

למלית האוכמניות

קופסת אוכמניות (או כוס)

2 כפות מים

רבע כוס אריתריטול

רבע כפית קסאנטן גאם

לקלתית קוקוס ושקדים

כוס וחצי קמח שקדים

חצי כוס אריתריטול

שלושת רבעי כוס קוקוס טחון

2 כפות קמח קוקוס

חצי כפית מלח

100 גרם חמאה מומסת/80 גרם שמן קוקוס לגרסה טבעונית

כפית תמצית וניל

הכנה:

מרפדים תבנית מלבנית בגודל 30X20 בנייר אפייה.

מכינים את מלית האוכמניות: בסיר קטן מבשלים את האוכמניות והמים עד לרתיחת המים, מקטינים את הלהבה ומבשלים כעשר דקות עד שהאוכמניות מתפרקות, התערובת סמיכה ויש צבע מעלף. מועכים מעט את האוכמניות, הכוונה היא לא לקבל מחית חלקה אלא להשאיר את התערובת סמיכה וגושית. מוסיפים את הממתיק ואת הקסנטאן גאם, מערבבים היטב עד שהכל נטמע ומניחים למלית להתקרר מעט.

מכינים את הקלתית:

מחממים תנור ל- 170 מעלות.
בקערה מערבבים היטב את החומרים היבשים, מוסיפים את החמאה/שמן הקוקוס המומסים ואת תמצית הוניל ומערבבים היטב עד שמתקבלים פירורי בצק גדולים. מעבירים לתבנית שלושת רבע מכמות הבצק ומשטחים היטב עד שמתקבלת קלתית יפה. אופים כעשר דקות בלבד רק עד שהקלתית מזהיבה בקושי בצדדים, מניחים לה להתקרר כעשר דקות.

יוצקים את מלית האוכמניות על הבצק, מורחים היטב ומפזרים מעל את פירורי הבצק שנותרו בקערה. לוחצים בעדינות את פירורי הבצק כדי שיידבקו לאוכמניות ואופים כרבע שעה-עשרים דקות עד שהמאפה מזהיב והריח משגע אתכם.

מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין לפני שמוציאים את המאפה וחותכים לריבועים. שומרים במקרר ולא מגלים לאף אחד שזה דל פחמימה (וטבעוני!)

בתאבון!

קצת בלינג בלינג כיאה לחיתוכיות הכי יפות
אפייה, סטיילינג וצילום: ליהי גרטל

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. sara

    היי, חדשה בנושא,
    מה זה קסאנטן גאם?
    אני רוצה לנסות את המתכון

    1. Mesukeret

      היי שרה, זהו חומר שמשמש בבישול ואפייה ללא גלוטן, הוא תורם למרקם וליציבות התערובת. ניתן לרכוש בכל חנות למוצרי אפייה ובישול

  2. sara

    תודה. מצאתי.

  3. רונית

    הי
    במקום אריתריטול אפשר סווטנגו לסוכרתיים סוג 1?

    1. Mesukeret

      היי רונית, בהחלט. סוויטנגו מצוין.

  4. ניקה

    הכנתי כמות כפולה ועשיתי 2 שכבות. יצא כמו עוגה 🙂 הורדתי בכמות האריטריתול אבל פעם הבאה אני אוריד עוד כי יצא לי ממש מתוק (ככה זה בסכרת הריון שלא אוכלים מתוק חודשים).
    תודה רבה על המתכון!

    1. Mesukeret

      איזה כיף לקרוא! בתאבון 🙂

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך