פירורי לחם דל פחמימה

וזו הכלה. שניצל לוהט, עסיסי, פריך ו… דל פחמימה. אושר.
הכינה, צילמה וטרפה בלי בושה: ליהי גרטל

שניצלים (ופסטה) הם מבחינתי אוכל בסיסי, הריח שהכי זכור לי מהילדות, כשחזרתי הביתה ביום שישי ואמא או אבא (שניהם בשלני על!) טרחו על ארוחת צהריים של שישי. את השניצלים הייתי מריחה עוד הרבה לפני שנכנסתי הביתה, זה אחד הניחוחות שמסוגלים לגרום לי להתקף נוסטלגי או פשוט לריור קשה. גם בתקופות בהן הקפדתי על תזונה עוד לפני הסוכרת, למשל בימי הפליאו שלי, החטא היחיד שלי היה שניצלים. גם הוריי וגם חמותי הנהדרת מכינים את השניצלים הטעימים בעולם ומבחינתי שניצל וסלט ירקות קצוץ היה ארוחה מאוזנת לחלוטין (ועם כל אבות המזון!).

הסוכרת טרפה את הקלפים ושוב נאלצתי לעשות חישוב מסלול מחדש. יש את השיטה הותיקה של שניצלים עם שקדים טחונים אך גם כשתיבלתי אותם היטב היה חסר לי משהו אחד שבשום אופן לא הצלחתי להשיג: את הקראנץ’ הפריך הזה של פירורי לחם.

לפני כמה ימים כשבחנתי מתכונים ללחם שקדים דל פחמימה פתאום הייתה לי הארה רוחנית כל כך שכמעט ויצאתי לרחוב בצרחות “אאוריקה”. הרי יש לחם דל פחמימה, אפשר להכין ממנו טוסטים טעימים… אז למה שלא נכין ממנו פירורי לחם? החלטתי לערוך ניסוי והכנתי לחם שקדים פשוט מאוד, ייבשתי אותו בטמפרטורה גבוהה, ציננתי, טחנתי במעבד מזון ואצתי רצתי להכין שניצלים ו… הרי זה פלא! קיבלתי את הקראנץ’ שהיה כל כך חסר לי ובלי להסתכן בעליית רמות הסוכר בדם. אני מאוהבת.

את פירורי הלחם האלו כדאי לשמור במקפיא כדי שלא יתעפשו, בקופסא אטומה. בהמשך המתכון ללחם ולפירורים אתן גם רעיונות נוספים לשימוש בפירורי הלחם.

שחום ופריך, מוכן לשלב הבא באבולוציה של פירורי הלחם דל הפחמימה
הכינה וצילמה: ליהי גרטל

ללחם שקדים ופירורי לחם:

3 ביצים גודל L

3 כפות שמן זית

כף מיץ לימון

חצי כפית מלח

2 כוסות קמח שקדים

כפית אבקת סודה לשתייה

הכנה:

מחממים תנור ל- 170 מעלות ומרפדים תבנית אינגליש קייק בנייר אפייה, משמנים היטב.

בקערה טורפים עם מטרפה ידנית ביצים, שמן זית, לימון ומלח. מוסיפים את השקדים וטורפים היטב ואז את אבקת הסודה לשתייה וטורפים היטב עד שהכל נטמע. מעבירים את הבלילה לתבנית ואופים בין 30-40 דקות, תלוי בעוצמת התנור.

מוציאים, מקררים מעט ומחלצים מהתבנית.

פרוסות לחם שקדים אפויות, מחכות לשלב הבא
הכינה וצילמה: ליהי גרטל

מחממים תנור ל- 200 מעלות ומרפדים תבנית אפייה רחבה (התבנית של התנור).

פורסים את הלחם לפרוסות בעובי של 1-1.5 ס”מ, (כמובן שאפשר לשמור 2 פרוסות לארוחת הבוקר, בשקית אטומה במקרר או במקפיא). מסדרים על התבנית ואופים כרבע שעה-עשרים דקות, עד שהפרוסות שחומות מאוד ויבשות. מוציאים מהתנור ומשאירים לצינון מלא.

אם יש חלקים שרופים אפשר לגרד אותם בקלות בסכין.

לאחר  שהפרוסות יבשות וקרות לגמרי מכניסים למעבד מזון ומעבדים בפולסים עד שמתקבלים פירורי לחם. מאחסנים בקופסה אטומה במקפיא לחודשיים (כדאי לכתוב את התאריך על הקופסה). בתאבון!

רעיונות לשימוש:

תחליף לפירורי לחם בקציצות

כרובית בציפוי פריך

דג בקראסט פירורי לחם ואגוזים

אם רוצים להכין שניצלים: מומלץ לתבל מעט את פירורי הלחם בפפריקה ואבקת שום.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. אורלי

    יו רעיון גאוני!
    חייבת לנסות

  2. רחל

    תודה. זה כוס מדידה ? נהנתי מהפוסט.

    1. Mesukeret

      היי רחל, תודה לך! כל המתכונים שלי בכוסות וכפות מדידה 🙂

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך