עוגיות שוקולד חלומיות דלות פחמימה

ענני שוקולד נמסים בפה, ואפילו דלי פחמימה!
צילום וריור: ליהי גרטל

חובבי שוקולד מסוכרים, התפקדו!

כמה שאני אוהבת שוקולד. וכמה שיותר מריר, כך טוב יותר. העוגה הראשונה שהכנתי בחיי הייתה עוגת שוקולד (בגיל 14!) ומבחינתי יום הולדת שבו אין עוגת שוקולד עם קרם שוקולדי וסוכריות לא היה יום הולדת “אמיתי”. גם כשבגרתי וטעמי הקולינארי השתפר מעט (כיום קינוח יום ההולדת שהייתי רוצה הוא בכלל מון בלאן. ערמונים זה החיים) ולמדתי שיש טעמים מופלאים לא פחות, מעולם לא זנחתי את מתת אלי בני המאיה והאצטקים לאנושות ושוקולד הוא ממתק הניחומים המועדף עלי. כן למדתי לשלב אותו עם עוד טעמים שעוזרים לו לנצנץ כמו מלח, קפה וקינמון, כפי שתראו במתכון הזה או צ’ילי, כפי שאראה במתכון אחר. אה, וכאן, לא להתפשר על שוקולד עם פחות מ- 90% מוצקי קקאו.

שוקולד 90%?? אבל ברכיבים מופיע סוכר!

אחד הדברים הראשונים שלמדתי עוד בסוכרת ההריון הראשונה שלי היא שאם יש דבר שסוכרתיים צריכים להיזהר ממנו הוא ממוצרים המסומנים “ללא תוספת סוכר”. שלושת המילים הללו טומנות בחובן עולם ומלואו של עירפול מילים מטעה שכן גם תחליפי סוכר כמו מלטיטול, שהוא תחליף הסוכר הנפוץ ביותר בתעשיית המזון, למעשה מתפרק לפחמימות רגילות ומעלה סוכר לא פחות מסוכר רגיל. וכמובן יש את הרכיבים האחרים שהם לא סוכר אלא… מילה נרדפת לסוכר, למשל דקסטרוזה, מלטודקסטרין. ואין צורך להכביר במילים על רכיבים כמו פרוקטוז וסירופ תירס, נכון?

מסיבה זו החלטתי לאמץ שימוש בשוקולד בעל אחוזי מוצקי קקאו גבוהים במיוחד במקום שוקולד מריר רגיל “ללא תוספת סוכר”. אמנם השוקולד מריר מאוד, ברמה שמאוד קשה לאכול אותו כמו שהוא אך למה בכלל לעשות זאת אם אפשר במקום להשתמש בו להכנת עוגיות שוקולד מופלאות ודלות פחמימה? אמנם הוא מכיל סוכר אך הכמות היא כה זניחה וניתן לראות זאת בכמות הפחמימות שמכיל השוקולד. כמעט חצי מכמות הפחמימות שמכיל שוקולד מריר “רגיל” ללא תוספת סוכר אבל כן מלטיטול.

כדאי מאוד לתת לבצק הנפלא הזה לנוח, לפחות כמה שעות במקרר ואם אין זמן גם שעה זה טוב, רק לא לשכוח לעטוף את הקערה בניילון נצמד. ועוד מילה על האפייה: האפייה כאן היא קצרה כדי לשמור על מרקם הענן השוקולדי הרך ולכן ממליצה לאפות בין 10-15 דקות, תלוי כמה התנור שלכם חזק. אצלי 12 דקות מספיקות בהחלט. העוגיות יוצאות רכות מאוד מאוד ומתפוררות כשהן חמות – מתאפקים מאוד ולא נוגעים עד שהן מתקררות לגמרי. שומרים בקופסה אטומה היטב עד 4 ימים ובמקפיא חודשיים.

כמות ל- 30-40 עוגיות קטנות

רכיבים:

150 גרם שוקולד מריר, 99% או %90

100 גרם חמאה

כפית קפה נמס מגורען (לא חובה)

כפית קינמון (לא חובה

רבע כפית מלח

2 ביצים גדולות בטמפרטורת החדר

שלושת רבעי כוס אריתריטול/סוויטנגו

כפית תמצית וניל אמיתית

שלושת רבעי כוס קמח שקדים

כפית אבקת אפייה

50 גרם אגוזי מלך שבורים גס

הכנה:

במיקרו או על אמבט באן מארי ממיסים את השוקולד עם החמאה, המלח, הקפה והקינמון. מערבבים ומניחים בצד.

במיקסר עם בלון הקצפה מקציפים יחד את הביצים, הממתיק והוניל עד שמתקבלת תערובת תפוחה וכמעט לבנה, כ- 7 דקות. מוסיפים את תערובת השוקולד, החמאה והתבלינים ומקציפים עד לאיחוד מלא. מוסיפים את השקדים ואבקת האפייה ומערבבים עד שמתקבלת תערובת אחידה. מקפלים עם מרית את אגוזי המלך השבורים פנימה היטב ואת הבצק המוכן מניחים למנוחה וקירור של כמה שעות במקרר.

מחממים תנור ל- 170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. יוצרים כדורים בערך בגודל גולה גדולה ומניחים בתבנית עם מרווח ביניהם כי העוגיות משתטחות. אופים בין 10-15 דקות, מנסים לא להתעלף מהניחוח המשכר ומוציאים לקירור מלא. מעבירים לקופסת עוגיות ומתענגים.

למכורים בלבד!
צילום ואיפוק ראוי לציון: ליהי גרטל


לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אירה

    נראה מושלם!

    1. Mesukeret

      תודה רבה, אירה, זה אכן טעים ברמות ממכרות 🙂

  2. טליה

    אפשר להחליף את החמאה במשהו? אולי קרם קוקוס?

    1. Mesukeret

      היי טליה, בשמן קוקוס, לא קרם. 80 גרם

  3. ‫עדי

    יש לי אריתריטול שקניתי מאייהרב שנראה ממש כמו סוכר, את מתכוונת לזה במתכון או לאריתריטול טחון שנראה כמו אבקת סוכר?

    תודה רבה על המתכונים!!!

  4. שי-לי

    אפשר להשתמש בסוכר רגיל במקום ארתיתול? כמה מומלץ? כמובן שאקח בחשבון את השינוי בכמות הפחמימה

  5. נ

    החלפתי את החמאה בשמן קוקוס והעוגיות יצאו מרירות ברמה שאי אפשר לאכול אותן…השתמשתי בסוויטנגו בהקצפה… יכולה להגיד לי למה?

    1. Mesukeret

      היי נ, אולי את צריכה לשים קצת יותר ממתיק

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך