עוגות גבינה וקינמון אישיות

כשעוגת גבינה ניו יורקית וסינרול התחתנו.
אפיה, סטיילינג, צילום והתלהבות עצמית: ליהי גרטל

זהירות, התמכרות חדשה לפניכם 😊

ראיתי את המתכון הזה ברשת בגרסה מאוד לא דלת פחמימה והתעלפתי מהרעיון הגאוני. היה לי ברור שאמצא את הדרך להפוך את המתכון הזה לדל פחמימות. ואיך אפשר לא להתאהב? הביס הקטן והמושלם הזה הוא למעשה שידוך בין שניים מהקינוחים החביבים עלי אי פעם, ניו יורק צ’יזקייק – עוגת גבינה אמריקנית מושחתת וקרמית במיוחד וסינרול – אותו מאפה שמרים קינמוני שהריח שלו בתנור מסוגל לגרום לי להתעורר גם באמצע הלילה והכל על קלתית מהממת שמחליפה בכבוד רב את עוגיות הגרהם קרקרס המקוריות איתן מכינים את הקלתית של עוגות הגבינה בארה”ב ואת הפתי בר או עוגיות הביסקוף איתן מכינים את הקלתית כאן בארץ.

מה הסוד של הניו יורק צ’יזקייק? שימוש בגבינת שמנת מאוד לא דיאטטית (אבל אמרנו דל פחמימות, לא דל קלוריות 🙂 ) ושמנת חמוצה. השילוב הזה יוצר מרקם קרמי של גבינה עשירה ומעט חמצמצה והיא משתלבת נפלא כבסיס לכל שילוב טעמים אחר: הדרים, קפה, שוקולד, פירות יער ופירות כמו תפוחי עץ, אגסים, פירות טרופיים ובננות. כל מה שבדמיון הפרוע ביותר שלכם. יהיו עוד גרסאות בהמשך גם למי שלא חובב קינמון, אל דאגה.

את העוגות הקטנטנות הללו אופים בתוך מנג’טים מנייר בתבנית קאפקייקס ולאחר שהן מתקררות ומתייצבות במשך כמה שעות במקרר הנייר מתקלף בקלות ונשאר רק להתפעל ממעשה ידינו. אז איך מכינים את הפלא הזה? מיד נתחיל.

ולאור בקשות רבות, אני מוסיפה גם המרה לסוכרלוז נוזלי היכן שאפשר במתכון. למרבה הצער לא תמיד הוא מתאים (למשל כשצריך להקציף ביצים) לכן כן ממליצה במידת האפשר להצטייד בממתיק כמו אריתריטול או סוויטנגו.

מרכיבים ל- 6 עוגות גבינה וקינמון אישיות

לקלתית כמו-גרהם-קרקרס

100 גרם שקדים טחונים

1-2 כפות ממתיק אריתריטול או 3 טיפות סוכרלוז נוזלי (לטעמכם, לפי רמת המתיקות שאתם אוהבים)

1/4 עד 1/2 כפית קינמון (לפי טעמכם)

קורט מלח

30 גרם חמאה מומסת

למלית עוגת הגבינה

170 גרם גבינת שמנת, לא פחות מ- 24% שומן, בטמפרטורת החדר (חשוב מאוד)

3 כפות ממתיק אריתריטול או 4-5 טיפות סוכרלוז נוזלי (ההמתקה היא לפי טעמכם)

100 גרם שמנת חמוצה

חצי כפית תמצית וניל איכותית

1 ביצה  (גודל L)

למילוי וציפוי “סוכר” קינמון

2 כפות ממתיק באבקה כמו אריתריטול או סוויטנגו (סוכרלוז נוזלי לא יתאים כאן)

כפית או שתיים של קינמון, לפי טעמכם

לזיגוג גבינת שמנת

50 גרם גבינת שמנת בטמפרטורת החדר

30 גרם חמאה רכה

2-3 כפות ממתיק באבקה (סוכרלוז נוזלי פחות מתאים)

חצי כפית תמצית וניל

כף או שתיים של שמנת מתוקה 38%, לפי סמיכות הזיגוג

הכנה:

מכינים את הקלתית: מחממים תנור ל- 170 מעלות ומרפדים תבנית קאפקייקס ב- 6 עטרות נייר (מנג’טים). הצבע לא משנה 😉

בקערה מערבבים יחד את השקדים, הממתיק, המלח והקינמון. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים עד שמתקבלים פירורים גסים. עם כף מעבירים את התערובת למנג’טים ומהדקים לבסיס. בערך כף לכל מנג’ט. נשארו לכם פירורים עודפים? מהמם! אפשר לאפות אחר כך בנפרד ולפזר כפירורים מעל עוגת הגבינה האפויה.

מכניסים לתנור ואופים כ- 7 דקות, רק לייצוב הקלתית. מוציאים ומנמיכים את התנור ל- 150 מעלות ובינתיים מכינים את מלית עוגת הגבינה:

בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקציפים את גבינת השמנת והממתיק עד שמתקבל קרם אחיד. עם לקקן מגרדים את הדפנות ומוסיפים את השמנת החמוצה, הביצה והוניל. מקציפים הכל לתערובת אחידה ומעט נוזלית (זה בסדר, זה מתייצב באפייה).

בקערה קטנה מערבבים את הממתיק והקינמון.

מרכיבים ואופים:

בכל מנג’ט שמים בערך כף מהבלילה, מפזרים מעל ממתיק וקינמון ואז עוד כף מהבלילה וחוזר חלילה עד שמגיעים לשולי המנג’ט העליונים. מסיימים במעט תערובת ממתיק וקינמון.

אופים כ- 15-17 דקות בלבד, רק עד שהעוגות נראות אפויות בקצוות ומעט רוטטות במרכז. מכבים את התנור ומשאירים בפנים עוד 5 דקות ורק אז מוציאים ומצננים כחצי שעה בטמפרטורת החדר לפני שמעבירים למקרר. העוגות צריכות לפחות 4-6 שעות קירור להתייצבות מלאה.

לפני ההגשה מכינים את זיגוג גבינת השמנת (אם רוצים, לא חובה בכלל)

בקערה קטנה מערבבים עם מלית את הגבינה והחמאה עם הממתיק עד שמתקבלת תערובת אחידה כמו קרם (אפשר עם לקקן, לא חובה מיקסר). מוסיפים וניל ושמנת מתוקה עד שמתקבל מרקם נוח לזילוף, מעבירים לשקית וגוזרים פתח קטן. מזלפים ספירלות (בכל זאת סינרול 😊 ( או כל צורת זילוף אחרת שרוצים ומחזירים למקרר לעוד עשר דקות. לפני ההגשה מוציאים מהמקרר לחצי שעה וטורפים.

את עוגות הגבינה האישיות שומרים במקרר בקופסה אטומה במשך חמישה ימים (בהצלחה בלתת להן לשרוד חמישה ימים…)

בתיאבון!

ספירלות של אושר.
אפייה, סטיילינג וצילום: ליהי גרטל

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. פיקארד

    נראה פשוט מדהים!

    1. Mesukeret

      תודה רבה רבה 🙂

  2. רחלי

    ניסית כבר מס’ מתכונים שלך כולם ממש מוצלחים אבל זה by far הכי מוצלח..

    1. Mesukeret

      ואו רחלי, איזה כיף לקרוא! אספר לך בשושו שזה גם אחד החביבים עלי ⁦☺️⁩

  3. עדי

    זה נראה מעולה ואני כבר מתה להכין! הבעיה היא שיש לי רק מיקסר ידני 🙁 (חשמלי אבל אין וו גיטרה). אפשר להשתמש במטרפות הרגילות?
    תודה רבה!

    1. Mesukeret

      היי עדי, בטח שאפשר! בהצלחה 🙂

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך