מרציפן דל פחמימה – מתכון בסיסי

כיכר מרציפן אמיתי ביתי. מי היה מאמין שזה דל פחמימה?
צילום: ליהי גרטל

בעוונותיי אני חובבת מתוקים מכל הסוגים. אני כל כך אוהבת מתוק שבהעמסות הסוכר בהריונות שתיתי את התמיסה (גם של החמישים וגם של המאה) בשנייה וחצי וביקשתי מהאחות ההמומה עוד. הבעיה שכמה שאני אוהבת מתוק, מסתבר שהגוף שלי פחות 🙁

ההבנה שמעתה ואילך ממתקים הם מחוץ לתחום עבורי, לראותם בלבד כמאמר הביטוי, היה קשה מנשוא. שוקולד, חלבה, מרציפן ותמיד כאלו מאיכות מעולה, הם חלק ממני וממה שאני אוהבת. לא רק לאכול אלא להכין, להתנסות וליצור. שנים ארוכות התעסקתי בהכנת עוגות מעוצבות ופיסלתי בבצק סוכר ומרציפן דמויות מורכבות ופרחים עדינים. ומה יהיה כעת? ככל שרחמיי העצמיים פחתו והגעתי לשלב שבו אני משלימה עם המצב ומתחילה לחשוב איך אוכל למצוא לי מיני מתיקה שיהיו ידידותיים לי אבל גם ערבים לחיכם של מי שלא מוגבל באכילת סוכר ופחמימות. שיטוט מעמיק ברשת גילה לי את עולם האריתריטול, החבר היחיד ממשפחת הרב כהליים שהוא אכן תחליף סוכר שלא משפיע על רמות הסוכר.

החיסרון היחיד של האריתריטול הוא שלפעמים הוא משאיר אפקט קירור בפה, כמו לאחר אכילת מנטה. לי אישית זה ממש לא מפריע אבל יש כאלו שלהם זה מפריע. במתכון של המרציפן לא מורגש אפקט זה.

ההכנה כל כך קלה שזה… די מביך, למעשה. ארבעה מרכיבים, חמש דקות עבודה וזהו. יש לכם מרציפן מופלא שלא נופל מכמה מהפירמות הטובות בעולם. כמובן שאפשר לשחק עם המרציפן כאוות נפשיכם: להכין כדורים ולטבול בשוקולד, ליצור דבורי מרציפן כקישוט לראש השנה, לשלב בקינוחים אחרים וכל מה שיעלה על דעתכם. למעשה קריאת הפוסט כנראה לוקחת יותר זמן מהכנת המרציפן. אז שנצא לדרך?

מרכיבים

250 גרם קמח השקדים הכי דק שאפשר למצוא

150 גרם אבקת ממתיק, רצוי אריתריטול

חצי כפית מיץ לימון

חצי כפית תמצית שקדים מאיכות מעולה

1/4 כוס מים קרים


אופן ההכנה
מערבבים בקערת מיקסר עם וו גיטרה את קמח השקדים עם אבקת הסוכר.

יוצקים לכוס את מיץ הלימון ותמצית השקדים. מוסיפים את המים ומערבבים היטב.

מוסיפים לתערובת השקדים והסוכר ואת הנוזלים ולשים עד שמתקבלת תערובת אחידה. את הנוזלים מוסיפים לאט לאט, תוך כדי לישה במיקסר, עד שמתקבל בצק נעים – לא קשה מדי ולא רך מדי. אם הבצק קשה מוסיפים כפית מים ואם הוא רק מדי, עוד כפית קמח שקדים.

יוצרים מהמרציפן נקניק ארוך ומגלגלים בתוך נייר אפייה היטב, עוטפים בניילון נצמד למניעת התייבשות ושומרים במקרר, כך הוא נשמר היטב לחודשיים. בהקפאה יישמר כנראה לנצח.


לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. יעל

    אתר מדהים!!!
    גיליתי אותו היום 🙂
    והכתיבה שלך אש.

    ויואוווווו איך הזדהיתי עם העמסת סוכר, גם אני ככה.

    1. Mesukeret

      תודה רבה לך! איזו מחמאה 😍

  2. אביטל

    הי, תודה על המתכון. האם ניתן להחליף את אבקת הסוכרזית בנוזל? ואם כן באיזו כמות?
    תודה רבה!

    1. Mesukeret

      היי אביטל, שימי לב שלא אבקת סוכרזית אלא אבקת אריתריטול ולמרבה הצער אין אפשרות להחליף בסוכרלוז נוזלי כי האבקה כאן מעניקה את המרקם של המרציפן

  3. עדי

    היי, מה הכוונה אבקת אריתריטול? צריך לטחון אותו?

    1. Mesukeret

      היי עדי, אפשר לטחון ואפשר לקנות אבקת אריתריטול, למשל באייהרב

  4. עידית

    מ ו ש ל ם.
    קל ופשוט והכמויות מעולות.
    תודה רבה

    1. Mesukeret

      תודה רבה! כיף לקרוא 🙂

  5. פזית

    סוף סוף אתר שעושה חשק להכין הכל מהכל.
    מקסים, תודה רבה❤️

    1. Mesukeret

      תודה לך על המחמאה 😊

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך