טרייפל קרם מסקרפונה וניל, יהלומי תפוחים “מקורמלים” בתבלין פאי דלעת וקראמבל אגוזים ושקדים מתובל

הביס המושלם
צילום: ליהי גרטל

עד כה זה לא היה נורא כמו שחשבתי, ההתמודדות עם הסוכרת. זריקונת וכדור בערב, הרבה הליכות לשיפור תנגודת האינסולין וכמובן הקפדה דקדקנית על התזונה. מהרגע שראיתי את המספר התלת ספרתי של תוצאות בדיקות הדם, ידעתי שהחגיגה הסתיימה. הגיליוטינה הוירטואלית תלויה מעל ראשי וכעת זו הבחירה שלי: להיכנע לדיכאון ולסוכרת או לתת פייט כמו שאני יודעת, כמו שכבר עשיתי כמה וכמה פעמים בעבר. ברגע שהפרצופים המתוקים של גוזלי הדרקונים שלי הופיעו בדמיוני, היה לי ברור במה אבחר. לילדים שלי מגיעה אמא בריאה.

ההתמודדות עם האוכל לא הייתה קשה כל כך. בעברי הייתי פליאוליטית מושבעת ופשוט שילבתי את תזונת הפליאו עם עוד המלצות של הדיאטנית והצלחתי תוך פחות מחודש להוריד את רמות הסוכר המטורפות לערכים סבירים מאוד. רק עכשיו, בתקופת החגים, הגיע המשבר הראשון והכל באשמת עוגות הדבש.הסטטיסטיקה הקולינרית טוענת שחלק ניכר מכם כרגע מצקצקים בלשונכם ותוהים איך דווקא עוגת החנק המרה היא עקב האכילס שלי. ובכן, קודם כל אם אתרע מזלכם ונפלתם על עוגת דבש שלא הוכנה כהלכה, אני מבינה מדוע אתם חושבים שזה נורא. אבל עוגות דבש כמו שהן אמורות להיות הן מתוקות, רכות, אווריריות ומפיצות ניחוח של חג המולד באירופה. בחיי!

ריחמתי על עצמי יומיים שלמים עד שחמותי (המדהימה. כן כן, אני זכיתי בלוטו) ביקשה ממני להיות אחראית על קינוח ללא סוכר לערב ראש השנה לחמי ולי. באותו הרגע שינסתי את מותניי ואת מיטב היצירתיות שבי, ערכתי מחקר ברשת על חומרי גלם ולבסוף הנדסתי את הקינוח הגאוני הזה: טרייפל קרם מסקרפונה וניל, יהלומי תפוחים “מקורמלים” בתבלין פאי דלעת וקראמבל אגוזים ושקדים מתובל. בערב החג, גם לי היה ריח של חג בבית 🙂

 והמחמאות שקינוח הכוסות המתוק הזה קצר גם מהלא סוכרתיים במשפחה שכנע אותי שכנראה הנדסתי משהו טוב. אז הנה, כבר מתחילים! שתהיה שנה טובה, מתוקה אבל דלת פחמימה ומאוזנת.


בערך 6 מנות בכוסות אישיות

שכבת הקראמבל:

50 גרם חמאה קרה מאוד חתוכה לקוביות

30 גרם ממתיק אריתריתול או סוויטאנגו

20 גרם אגוזי מלך או פקאן גרוסים

50 גרם שקדים טחונים

קורט מלח

תבלין לפאי דלעת (ואם אין מכינים לבד: חצי כפית קינמון, חצי כפית אבקת ג’ינג’ר, רבע כפית אגוז מוסקט מגורר וקמצוץ של ציפורן)

הכנה

מחממים תנור ל- 170 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. במעבד מזון טוחנים הכל בפולסים רק עד שמתקבלים גושי פירורים גדולים. מפזרים בתבנית ואופים עד שמשחים, בין עשר דקות לרבע שעה. מוציאים ומקררים היטב, ואז מפוררים לפירורים. שומרים במקרר בקופסה אטומה עד ההרכבה.


יהלומי תפוחים “מקורמלים”:

3 תפוחי גרני סמית ירוקים קשים

20 גרם חמאה

כף אבקת ממתיק אריתריתול או סוויטאנגו

כפית תערובת תבלין לפאי דלעת

הכנה:

מקלפים וחותכים את התפוחים לקוביות באלכסון כך שיראו קצת כמו יהלומים. מכניסים למחבת את כל המרכיבים ומערבבים היטב על אש בינונית כחמש דקות עד שהתפוחים מתרככים מעט ומצופים בתערובת החמאה והתבלינים. מורידים מהאש ומצננים לגמרי, שומרים במקרר עד ההרכבה.


קרם מסקרפונה וניל:

1 קופסת גבינת מסקרפונה בטמפרטורת החדר

125 מ”ל שמנת 38%, קרה מאוד

100 גרם שמנת חמוצה

כפית תמצית וניל אמיתי או מחית וניל

2-4 כפות ממתיק אריתריתול או סוויטאנגו לפי הטעם


הכנה:

במיקסר מקציפים את הגבינה עם הממתיק והוניל עד שמתקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את השמנת תוך כדי הקצפה בזהירות ואת השמנת החמוצה. מקציפים עד שמתקבלת קצפת יציבה לזילוף ונזהרים לא לשבור את התערובת בהקצפת יתר. מעבירים לשק זילוף עם פיית כוכב ושומרים במקרר.


הרכבת הטרייפל:

בכוסות אישיות שמים שכבת קצפת מסקרפונה, שכבת קראמבל ומעל שכבת תפוחים מקורמלים, ואז שכבת קצפת נוספת ומעליה שכבת פירורי קראמבל. מקשטים מלמעלה בעוד כמה תפוחים ושומרים במקרר עד ההגשה. נשמר כיומיים אחרי ההכנה, אם בכלל נשאר פירור…

הלוואי והתמונה יכלה להעביר את הניחוח…
צילום: ליהי גרטל

כתיבת תגובה

מתכונים שעלולים לעניין אותך